Inchecken voor uw afspraak

Inchecken

Als u een afspraak heeft in het Dijklander Ziekenhuis, kunt u vooraf snel en simpel inchecken. Dit kan vooraf vanuit huis of in het ziekenhuis.

Inchecken voor u afspraak

Hoe kunt u inchecken?

In Hoorn en Purmerend kunt u op twee manieren inchecken voor uw afspraak op de polikliniek of bij het dagcentrum. Dit kan 24 uur van tevoren.

1. Online via Mijn Dijklander

  • Log 24 uur voor uw afspraak in op Mijn Dijklander met DigiD
  • Controleer en wijzig gemakkelijk uw persoonlijke gegevens
  • Check in voor uw afspraak
  • Binnen 15 minuten ontvangt u per mail een afsprakenticket met QR-code.  Na het inchecken vindt u dit ticket ook terug op de homepagina van uw Mijn Dijklander
  • Hiermee wint u tijd in het ziekenhuis. U hoeft niet meer langs de meldzuilen in de centrale hal, maar kunt gelijk doorlopen naar de afdeling waar u de afspraak heeft
  • Bij de zuil op de polikliniek of het dagcentrum scant u de QR-code om u aan te melden. Neem plaats in de wachtkamer. De zorgverlener weet nu dat u er bent.

2. Via de meldzuilen in de centrale hal

  • Vergeet niet uw identiteitsbewijs mee te nemen (bijvoorbeeld uw ID-kaart, paspoort, rijbewijs of verblijfsvergunning)
  • Loop naar de meldzuil en kies daar het identiteitsbewijs dat u mee hebt.
  • Scan uw identiteitsbewijs
  • Controleer en wijzig zo nodig uw persoonlijke gegevens die op het scherm verschijnen.
  • Het afsprakenticket met QR-code wordt afgedrukt
  • Bij de zuil op de polikliniek of het dagcentrum scant u de QR-code om u aan te melden. Neem plaats in de wachtkamer. De zorgverlener weet nu dat u er bent.

Medewerkers bij de receptie en de gastheren/-vrouwen in de centrale hal kunnen u helpen bij het inchecken.

Voor Enkhuizen en Volendam:

Heeft u een afspraak in Enkhuizen of Volendam? Dan is inchecken en aanmelden niet nodig. U kunt zich melden bij de balie.

Uitlegvideo: Inchecken voor uw afspraak

External video URL
 
Belangrijk:
  • Wij delen veel informatie via Mijn Dijklander. Om in te loggen is een DigiD nodig.
  • Voor het inchecken voor een afspraak van uw kind jonger dan 16 jaar is ook een DigiD of machtiging nodig. Lees hier meer informatie.

Meer afspraken op één dag

Als u op dezelfde dag meerdere afspraken heeft, staan deze allemaal op uw afsprakenticket. Volg het routenummer bij de afspraak op uw ticket om bij uw volgende afspraak te komen. Bij elke afspraak meldt u zich met hetzelfde ticket opnieuw aan bij de aanmeldzuil op de polikliniek of het dagcentrum. Zo weten wij dat u er bent en kunnen we ervoor zorgen dat u niet lang hoeft te wachten.

Waarom digitaal inchecken?

Dankzij deze nieuwe manier van aanmelden heeft u meer regie over uw zorgproces. 

  • Controleer eenvoudig uw eigen (contact)gegevens.
  • Geef toestemming voor gegevensuitwisseling met andere zorgaanbieders.
  • Privacygevoelige gesprekken hoeven niet meer aan de balie gevoerd te worden.
  • Voor hulp bij het digitaal inchecken, staan de medewerkers bij de balie en de gastheren/-vrouwen voor u klaar. 


Meer informatie over Mijn Dijklander

Meldzuilen

Ik kom er niet uit. Waar kan ik terecht met vragen?

Wanneer het niet lukt om digitaal in te checken hoeft u niets te doen. U kunt u gewoon naar het ziekenhuis komen voor uw afspraak. We helpen u graag verder bij de meldzuilen in de centrale hal of de receptie. Vergeet niet uw legitimatiebewijs mee te nemen.

Wat moet ik doen als het digitaal inchecken niet lukt?

Als u voor het eerst in het Dijklander komt als patiënt, moet u zich eerst inschrijven. Lees meer over inschrijven.

Bent u al patiënt en lukt het evengoed niet? Dan hoeft u niets te doen. U kunt gewoon naar het ziekenhuis komen voor uw afspraak. We helpen u graag verder bij de meldzuilen in de centrale hal of de receptie. Vergeet niet uw identiteitsbewijs mee te nemen.

Ik heb online ingecheckt via Mijn Dijklander, maar ik heb geen mail ontvangen met mijn afsprakenticket. Wat nu?

Check eerst of deze in de ongewenste mail is terechtgekomen en of u het juiste e-mailadres heeft ingevuld op Mijn Dijklander.

Klopte uw mailadres niet en heeft u deze aangepast? Helaas is het nog niet mogelijk om uw afsprakenticket opnieuw te sturen. Ga op de dag van uw afspraak naar de receptie. U krijgt hier uw afsprakenticket. Als u voor een volgende afspraak weer incheckt via Mijn Dijklander, zult u uw afsprakenticket wel per mail ontvangen.  

Is uw afsprakenticket niet in uw ongewenste mail terechtgekomen en staat wel het juiste mailadres geregistreerd? Dan vragen we u een mail te sturen naar zorgervaring@dijklander.nl. Vermeld hierbij uw naam en geboortedatum. Wij zoeken dan uit waar het mis is gegaan. U kunt zich op de dag van uw afspraak melden bij de receptie. U krijgt hier uw afsprakenticket.

Voor welke afspraken kan ik digitaal inchecken?

U kunt zich digitaal inchecken voor alle afspraken op de polikliniek en de dagcentra. Voor het laboratorium hoeft dit niet. U kunt ook digitaal inchecken voor andere opnames, maar hier heeft u geen dagticket nodig dat u per mail of via de aanmeldzuil hebt gekregen.

Waarom moet ik mij identificeren?

Als u een afspraak heeft in het ziekenhuis, moet u een geldig identiteitsbewijs (paspoort, rijbewijs, identiteitskaart of verblijfsvergunning) laten zien aan de zorgverlener. De legitimatieplicht in de zorg geldt voor iedereen, dus ook voor minderjarigen jonger dan 14 jaar. Dit is een bepaling vanuit de Rijksoverheid.

Meer informatie