Inplannen van een afspraak
Voor het telefonisch inplannen van uw afspraak, zijn het Klantcontactcentrum en de poliklinieken op werkdagen bereikbaar. Bij het maken van een afspraak zijn de volgende gegevens nodig:
- Uw naam
- Uw geboortedatum
- Voor welk specialisme u een afspraak wilt maken
- Is het uw eerste bezoek aan de specialist of een vervolgbezoek?
Hier vindt u een overzicht van alle poliklinieken en telefoonnummers:
Let op: wij delen veel informatie via Mijn Dijklander. Om in te loggen is een DigiD nodig. Is uw kind jonger dan 16 jaar? Vraag dan alvast een DigiD aan via www.digid.nl/aanvragen
Een afspraak maken voor bloedafname of het inleveren van onderzoeksmateriaal?
De poli Bloedafname is onderdeel van Diagnost-IQ. Een afspraak maken doet u daarom niet via het Klantcontactcentrum, maar u kunt heel eenvoudig online een afspraak inplannen. Hoewel het de voorkeur heeft om online een afspraak te maken, kunt u ook een telefonische afspraak maken via 088 - 342 46 14. Meer informatie vindt u op www.diagnost-iq.nl.
Klantcontactcentrum
Het eerste contact met het ziekenhuis verloopt vaak telefonisch, om bijvoorbeeld een afspraak te maken, te verzetten of om een vraag te stellen. Alle poliklinieken van het Dijklander Ziekenhuis in Hoorn zijn aangesloten op het Klantcontactcentrum (KCC). Wanneer u belt met een polikliniek op locatie Hoorn, krijgt u een medische geschoolde medewerker van het KCC aan de lijn. Zij kunnen afspraken maken of verzetten en vragen beantwoorden over behandelingen. Doel van het KCC is om de telefonische bereikbaarheid van het ziekenhuis te verbeteren en werkdruk weg te halen bij de poliklinieken. Locatie Purmerend wordt in de toekomst ook aangesloten op het KCC.
Soms moet u iets langer wachten
Het is druk in het Dijklander Ziekenhuis. Hierdoor moet u soms even wachten voordat wij u telefonisch te woord kunnen staan. Ook zijn de wachttijden op de polikliniek langer dan u van ons gewend bent. Onze excuses hiervoor. Wij werken er hard aan om dit te verbeteren en om u zo snel mogelijk van dienst te zijn. Door een tekort aan personeel lukt dit niet altijd zo snel als we zelf zouden willen. Wij vragen om uw begrip en om respectvol met onze medewerkers om te blijven gaan. Kunt u ondanks uw pogingen ons niet bereiken? Dan kunt u ook voor het maken, verzetten of annuleren van een afspraak mailen naar kcc@dijklander.nl.
Verhinderd?
Bent u verhinderd voor uw afspraak, dan verzoeken wij u zich uiterlijk 24 uur van tevoren telefonisch af te melden via de polikliniek.
Zien wanneer u een afspraak heeft?
Via Mijn Dijklander kunt u zien wanneer en waar u de afspraak in het ziekenhuis heeft. Ter herinnering ontvangt u 48 uur van tevoren een SMS-bericht (dit bericht bevat vanwege privacy-wetgeving alleen de datum van de afspraak). U kunt ook bellen via het nummer van de polikliniek waar u een afspraak heeft.