Afspraak maken

Als u voor een nieuw ziektegeval de dokter bezoekt, heeft u een verwijsbrief van uw huisarts nodig. Soms stuurt de huisarts de verwijsbrief digitaal naar de betreffende poli in het ziekenhuis en soms krijgt u de brief zelf mee met het verzoek deze mee te brengen naar de poli. Voor het maken van een afspraak voor locatie Hoorn belt u met het Klantcontactcentrum, voor locatie Purmerend krijgt u de poli aan de lijn.

Zuiderdijk

Klantcontactcentrum

Het eerste contact met het ziekenhuis verloopt vaak telefonisch, om bijvoorbeeld een afspraak te maken, te verzetten of om een vraag te stellen. Alle poliklinieken van het Dijklander Ziekenhuis in Hoorn zijn aangesloten op het Klantcontactcentrum (KCC). Wanneer u belt met een polikliniek op locatie Hoorn, krijgt u een medische geschoolde medewerker van het KCC aan de lijn. Zij kunnen afspraken maken of verzetten en vragen beantwoorden over behandelingen. Doel van het KCC is om de telefonische bereikbaarheid van het ziekenhuis te verbeteren en werkdruk weg te halen bij de poliklinieken. Locatie Purmerend wordt in de toekomst ook aangesloten op het KCC. 

Inplannen van een afspraak

Voor het telefonisch inplannen van uw afspraak, is het Klant Contact Centrum en de poli's op werkdagen bereikbaar. Bij het maken van een afspraak zijn de volgende gegevens nodig:

  • Uw naam
  • Uw geboortedatum
  • Voor welk specialisme u een afspraak wilt maken
  • Is het uw eerste bezoek aan de specialist of een vervolgbezoek?

Hier vindt u een overzicht van alle poliklinieken en telefoonnummers:
> Hoorn
> Purmerend

Verhinderd?

Bent u verhinderd voor uw afspraak, dan verzoeken wij u zich uiterlijk 24 uur van tevoren telefonisch af te melden via de polikliniek.