Wat doet de cliëntenraad?
De cliëntenraad denkt vanuit de positie van patiënten en hun naasten mee over de ontwikkelingen binnen het ziekenhuis. De cliëntenraad is een formeel adviesorgaan van het ziekenhuis. Dit betekent dat de cliëntenraad wordt gevraagd advies uit te brengen over diverse onderwerpen die in het ziekenhuis spelen.
Om goed op de hoogte te zijn is er regelmatig overleg met de raad van bestuur. Daarnaast wordt de cliëntenraad door allerlei afdelingen geïnformeerd over het reilen en zeilen in het ziekenhuis. Leden van de cliëntenraad zijn bijvoorbeeld lid van werkgroepen die zich met concrete vraagstukken bezighouden. Zo is de cliëntenraad is op de hoogte van actuele ontwikkelingen binnen het Dijklander Ziekenhuis. En zo kan de cliëntenraad vragen stellen en daarna advies uitbrengen aan de raad van bestuur. Daarbij staat altijd de vraag centraal: Wat vindt de patiënt van het Dijklander Ziekenhuis belangrijk?
Wie zitten er in de cliëntenraad?
De cliëntenraad bestaat uit 10 leden en wordt ondersteund door een ambtelijk secretaris. De leden van de cliëntenraad (geen medewerkers van het Dijklander Ziekenhuis) willen bijdragen aan de kwaliteit van de gezondheidszorg in het Dijklander. Ieder lid neemt zijn of haar kennis en ervaring mee; de een doet dat vanuit een juridisch perspectief, de ander als ervaringsdeskundige.
De leden van de cliëntenraad zijn:
- Elly Tang, voorzitter
- Bert Schalkwijk, vicevoorzitter
- Liesbeth Roet
- Frits Guitjens
- Maria Vermeulen
- Jos Molenaar
- Willy Klopper
- Marjan van Bennekom
- Lucien van Snellenberg
- Erik Wittenberg
De cliëntenraad wordt ondersteund door Alice van den Brink (ambtelijk secretaris).
Heeft u vragen, suggesties of ideeën?
Heeft u vragen, suggesties en/of ideeën, gericht op het algemeen belang van patiënten? Deze zijn van harte welkom! U kunt de cliëntenraad bereiken via: clientenraad@dijklander.nl
De cliëntenraad behandelt geen individuele klachten. Hiervoor verwijzen we u naar de klachtenregeling van het Dijklander Ziekenhuis.