Het online Dijklander Ziekenhuis Panel
Via het online ‘klantenpanel’ onderzoekt het Dijklander Ziekenhuis enkele keren per jaar wat patiënten en bezoekers van ons vinden: wat is voor u belangrijk als u een ziekenhuis bezoekt? Wat stelt u op prijs? Wat juist helemaal niet? Ook leggen we graag nieuwe ideeën of diensten aan u voor. Zodat we beter kunnen aansluiten op uw wensen. Iedereen die weleens als patiënt of als bezoeker in ons ziekenhuis is geweest, kan zich aanmelden bij het Ziekenhuis Panel.
Als lid van het panel ontvangt u enkele keren per jaar, via uw e-mailadres, een korte vragenlijst. U kunt per keer beslissen of u wilt meedoen. Uw deelname aan het online panel is anoniem. Uw gegevens worden vertrouwelijk behandeld en niet aan derden verstrekt. U kunt zich aanmelden via panel@dijklander.nl. Het doorgeven van alleen uw e-mailadres is voldoende.
Meld u aan voor het Dijklander Ziekenhuis Panel
Afmelden of e-mailadres wijzigen
U kunt zich altijd, zonder opgave van reden, afmelden voor het Dijklander Ziekenhuis Panel. Klik hier om u af te melden.
U kunt hier uw e-mailadres wijzigen. Vermeld hierin zowel uw nieuwe als uw oude e-mailadres.
Patiënttevredenheid vragenlijsten
Bent u patiënt in ons ziekenhuis en is uw e-mailadres bij ons bekend, dan kan het zijn dat we u uitnodigen om een vragenlijst in te vullen over uw ervaringen in het Dijklander Ziekenhuis. Wij sturen u deze uitnodiging omdat patiëntervaringen voor ons een belangrijke bron van informatie is om onze zorg- en dienstverlening binnen ons ziekenhuis te verbeteren. Daarom hopen wij van harte dat u meedoet. Het invullen duurt ongeveer 10 minuten.
De Patiënt Ervarings Monitor (PEM) is een landelijke vragenlijst die door vele ziekenhuizen wordt gebruikt. De vragenlijst wordt verstuurd naar volwassen patiënten die een bezoek hebben gebracht aan onze polikliniek of opgenomen zijn geweest.
Spiegelgesprekken
Bij een spiegelgesprek worden 8-10 patiënten uitgenodigd om te vertellen over hun ervaringen ten aanzien van een vergelijkbaar zorgtraject. Een professionele gespreksleider bespreekt dan verschillende aspecten van de zorg rondom de aandoening. De betrokken zorgverleners zijn achter in de zaal als toehoorder aanwezig maar nemen geen deel aan het gesprek. Zij luisteren naar wat de patiënt als positief heeft ervaren, wat verbeterpunten zijn en welke suggesties er zijn. Op deze manier houden de patiënten de zorgverleners als het ware een spiegel voor over de verleende zorg.
Voor deelname aan een spiegelgesprek ontvangt u een mondelinge en/of schriftelijke uitnodiging.
Ideeënbus voor patiënten
Op iedere locatie staat in de centrale hal een bus waar patiënten door middel van kaartjes ideeën kwijt kunnen waarmee wij onze zorg zouden kunnen verbeteren.
Bureau Zorgervaring
Bureau Zorgervaring is een centraal punt voor patiënten, hulpverleners en anderszins geïnteresseerden en bevindt zich op beide locaties in de centrale hal. Lees hier meer informatie.