Patiëntenservicepunt

Een ziekenhuis is een complexe organisatie. Het is daarom niet altijd even gemakkelijk om de juiste informatie te vinden of antwoord op uw vraag te krijgen. Informatie over ziekte, onderzoeken en behandeling krijgt u in de eerste plaats van een arts of verpleegkundige. Het kan echter gebeuren dat u met vragen blijft zitten, aanvullende informatie zoekt, ontevreden bent of een compliment wilt geven. Dan kunt u op locatie Hoorn en locatie Purmerend terecht bij het Patiëntenservicepunt. In Hoorn vindt u het Patiëntenservicepunt in de centrale hal. In Purmerend vindt u het Patiëntenservicepunt op de eerste etage op de B-vleugel ruimtenummer B1.215. 

Beperkte bereikbaarheid vanwege coronavirus

De maatregelen die momenteel voor het ziekenhuis gelden, hebben ook gevolgen voor de aanwezigheid van onze medewerkers van het Patiëntenservicebureau. Een persoonlijk gesprek met een van onze medewerkers is momenteel niet mogelijk. Wel zijn zij per mail goed bereikbaar via patientenservicepunt@dijklander.nl. Mocht u digitaal geen mogelijkheden hebben, dan kunt u het Patiëntenservicepunt (beperkt) telefonisch bereiken via 0299 257613. Komt u in ieder geval niet naar het ziekenhuis met uw vragen.

Let op! U kunt niet bij het Patiëntenservicepunt terecht met vragen over:

  • Het verzetten of maken van afspraken
  • Inhoudelijke vragen over uw behandeling.

Voor dergelijke punten kunt u contact opnemen met de betreffende poli.
Voor vragen over het Coronavirus kunt u terecht op de website van het ziekenhuis of de RIVM.

Een afschrift van uw medisch dossier kunt u opvragen via onze website. De behandeling van uw aanvraag kan momenteel meer tijd in behandeling nemen dan gebruikelijk.

Voor overige vragen kunt u het Patiëntenservicepunt bij voorkeur benaderen via de mail. Ook indien u een compliment of klacht onder de aandacht wilt brengen, kunt u een bericht sturen naar het Patiëntenservicepunt.

Voor wie

Het Patiëntenservicepunt is er voor iedereen die met het ziekenhuis te maken heeft:

  • patiënten die opgenomen zijn (geweest)
  • patiënten die op de polikliniek onder behandeling zijn
  • familie en relaties van patiënten
  • bezoekers

Voor wat?

Bij het Patiëntenservicepunt kunt u terecht voor:

  • folders en brochures over ziekten en behandelingen
  • contactgegevens van patiëntenverenigingen en andere zorginstanties die gezondheidsvoorlichting verzorgen
  • vragen met betrekking tot voorzieningen in het ziekenhuis
  • een vertrouwelijk gesprek
  • complimenten en klachten

Aanvragen voor kopie medisch dossier of röntgenbeelden dient u in bij het Centraal Medisch Archief (CMA).

 

Openingstijden Hoorn

In Hoorn is het Patiëntenservicepunt geopend van maandag tot en met vrijdag van 8.15 tot 16.30 uur. Het servicepunt is ook telefonisch bereikbaar via 0229 - 257 613 of patientenservicepunt@dijklander.nl
Dit e-mailadres is niet bedoeld voor het afzeggen of verzetten van poli-afspraken. Dit kan via de desbetreffende poli.

Postadres:  Dijklander Ziekenhuis, t.a.v. Patiëntenservicepunt, Postbus 600, 1620 AR Hoorn

Openingstijden Purmerend

In Purmerend is het Patiëntenservicepunt geopend van maandag tot en met vrijdag van 8.30 tot 17.00 uur. Het servicepunt is ook telefonisch bereikbaar via 0299 - 457 999 of per e-mail via patientenservice@wlz.nl.
Dit e-mailadres is niet bedoeld voor het afzeggen of verzetten van poli-afspraken. Dit kan via de desbetreffende poli.

Postadres: Dijklander Ziekenhuis, t.a.v. Patiëntenservicepunt, Postbus 250, 1440 AG Purmerend.