Hoe kunt u inchecken?
In Hoorn en Purmerend kunt u op twee manieren inchecken voor uw afspraak op de polikliniek of bij het dagcentrum. Dit kan 24 uur van tevoren.
1. Online via Mijn Dijklander
- Log 24 uur voor uw afspraak in op Mijn Dijklander met DigiD
- Controleer en wijzig gemakkelijk uw persoonlijke gegevens
- Check in voor uw afspraak
- Binnen 15 minuten ontvangt u per mail een afsprakenticket met QR-code. Na het inchecken vindt u dit ticket ook terug op de homepagina van uw Mijn Dijklander
- Hiermee wint u tijd in het ziekenhuis. U hoeft niet meer langs de meldzuilen in de centrale hal, maar kunt gelijk doorlopen naar de afdeling waar u de afspraak heeft
- Bij de zuil op de polikliniek of het dagcentrum scant u de QR-code om u aan te melden. Neem plaats in de wachtkamer. De zorgverlener weet nu dat u er bent.
2. Via de meldzuilen in de centrale hal
- Vergeet niet uw identiteitsbewijs mee te nemen (bijvoorbeeld uw ID-kaart, paspoort, rijbewijs of verblijfsvergunning)
- Loop naar de meldzuil en kies daar het identiteitsbewijs dat u mee hebt.
- Scan uw identiteitsbewijs
- Controleer en wijzig zo nodig uw persoonlijke gegevens die op het scherm verschijnen.
- Het afsprakenticket met QR-code wordt afgedrukt
- Bij de zuil op de polikliniek of het dagcentrum scant u de QR-code om u aan te melden. Neem plaats in de wachtkamer. De zorgverlener weet nu dat u er bent.
Medewerkers bij de receptie en de gastheren/-vrouwen in de centrale hal kunnen u helpen bij het inchecken.
Voor Enkhuizen en Volendam:
Heeft u een afspraak in Enkhuizen of Volendam? Dan is inchecken en aanmelden niet nodig. U kunt zich melden bij de balie.
Uitlegvideo: Inchecken voor uw afspraak
Belangrijk:
- Wij delen veel informatie via Mijn Dijklander. Om in te loggen is een DigiD nodig.
- Voor het inchecken voor een afspraak van uw kind jonger dan 16 jaar is ook een DigiD of machtiging nodig. Lees hier meer informatie.
Meer afspraken op één dag
Als u op dezelfde dag meerdere afspraken heeft, staan deze allemaal op uw afsprakenticket. Volg het routenummer bij de afspraak op uw ticket om bij uw volgende afspraak te komen. Bij elke afspraak meldt u zich met hetzelfde ticket opnieuw aan bij de aanmeldzuil op de polikliniek of het dagcentrum. Zo weten wij dat u er bent en kunnen we ervoor zorgen dat u niet lang hoeft te wachten.
Waarom digitaal inchecken?
Dankzij deze nieuwe manier van aanmelden heeft u meer regie over uw zorgproces.
- Controleer eenvoudig uw eigen (contact)gegevens.
- Geef toestemming voor gegevensuitwisseling met andere zorgaanbieders.
- Privacygevoelige gesprekken hoeven niet meer aan de balie gevoerd te worden.
- Voor hulp bij het digitaal inchecken, staan de medewerkers bij de balie en de gastheren/-vrouwen voor u klaar.