De Patiëntervaringsmonitor (PEM) is een landelijke vragenlijst die door vele ziekenhuizen wordt gebruikt. De PEM is afgeleid van de internationale PICKER-vragenlijst en is ontwikkeld samen met patiënten en patiëntenorganisaties. De vragenlijst wordt verstuurd naar volwassen patiënten die een bezoek hebben gebracht aan onze polikliniek of opgenomen zijn geweest.
Hoe werkt het?
U ontvangt de uitnodiging via de e-mail. In de e-mail staat een link naar de digitale vragenlijst. Om de vragenlijst te kunnen invullen, heeft u een computer, tablet/iPad of telefoon nodig met internetverbinding.
Goed om te weten :
- Wij kunnen u alleen uitnodigen voor de Patiëntervaringsmonitor vragenlijst als uw e-mailadres bij ons bekend is én geverifieerd is (vinkje achter uw mailadres aangezet om aan te geven dat uw e-mailadres klopt). U kunt dit doen via mijndijklander.nl.
- De e-mail wordt verstuurd vanuit Dijklander@expoints.nl. Expoints is een onafhankelijk onderzoeksbureau dat de resultaten voor ons verzamelt.
- Deelname is geheel vrijwillig en heeft geen enkele invloed op uw bezoek of verblijf in ons ziekenhuis. De antwoorden worden anoniem verwerkt.
- U krijgt niet meer dan 2 keer per jaar een uitnodiging om een vragenlijst in te vullen.
- De vragenlijst wordt alleen verstuurd aan patiënten patiënten van 18 jaar en ouder.
Wilt u meer informatie over de Patiëntervaringsmonitor? Bekijk dan deze video.
Wat doen wij met de antwoorden?
De resultaten geven ons inzicht in wat patiënten goed vinden gaan, maar ook wat nog beter kan.
Omdat meerdere ziekenhuizen in Nederland dezelfde vragenlijst gebruiken, kunnen we de ervaringen die u met ons deelt ook vergelijken met de ervaringen van patiënten in andere ziekenhuizen. Zo kunnen we van elkaar leren.
Een samenvatting van de resultaten van het patiëntervaringsonderzoek zijn voor u beschikbaar op Ziekenhuischeck.nl.
Ervaringen overige afdelingen
Wij streven er naar de PEM vragenlijsten in de toekomst uit te breiden naar andere doelgroepen (zoals kinderen, functieafdelingen, SEH, Niercentrum). Tot die tijd kunt u uw ervaring delen via de QR-codes die u zult vinden op de afdelingen (iPAd naast het bed) en in de wachtruimtes of door het invullen van de patiënttevredenheid vragenlijst.
Geen uitnodiging ontvangen?
Heeft u geen vragenlijst ontvangen, maar wilt u wel een compliment, tip of klacht doorgeven? Bespreek dit met uw vaste arts of verpleegkundige. Vindt u dit lastig, dan kunt u ook contact opnemen met Bureau Zorgervaring.
Patiëntenpanel
Wilt u structureel meedenken over onze zorg, dan kunt u zich aanmelden voor ons patiëntenpanel. Dit kan vanaf de leeftijd van 16 jaar en ouder.
Afmelden
Ontvangt u liever géén uitnodiging (meer) voor het invullen van een vragenlijst over uw ervaringen in ons ziekenhuis? In de mail die u ontvangt staat hoe u zich voor de vragenlijst kunt afmelden.