'Ineens kwam de dokter op m’n scherm'

Mw Blokdijk

Het Dijklander Ziekenhuis biedt steeds vaker de mogelijkheid om via beeldbellen een consult te hebben met een arts. Mevrouw Blokdijk (64) besloot een poging te wagen en is trots en blij dat het is gelukt. ‘Geweldig dat ik op deze manier snel kon worden geholpen.’

Mevrouw Blokdijk kampt al twee jaar met pijn in haar mond en wilde graag een afspraak op de pijnpoli. De assistente stelde een videoconsult voor. “In de brief die ik kreeg, stond alles stap voor stap uitgelegd,” vertelt mevrouw Blokdijk. “Alles wat ik moest doen was met een gele stift gemarkeerd. Eerst moest ik dat Skype-gedoe downloaden op m’n telefoon. Dat had ik nog nooit gedaan. Maar ik blijk dat dus gewoon te kunnen. Vijf minuten voor de afspraak moest ik klaarzitten en kwam ik in de virtuele lobby. Zo heet dat. Dat is eigenlijk een soort wachtkamer. Zo stond het ook in de brief. Dus ik dacht ‘dit gaat goed’. Maar toen gebeurde er een tijdje niets. Ik dacht eigenlijk dat ik iets verkeerd had gedaan, maar ineens kwam de dokter in beeld! Ik was best zenuwachtig, maar toen het eenmaal liep was het zoals altijd. Ik heb al bijna twee jaar pijn in m’n mond. Aangezichtspijn heet dat. Waarschijnlijk komt dat door de tandarts. De dokter vertelde dat hij wil proberen me te behandelen met een prik. Ik kan daarvoor maandag al naar Volendam.” Mevrouw Blokdijk is trots op zichzelf. “Ik blijk dit dus gewoon te kunnen. En ondanks corona ben ik snel geholpen. Nu maar hopen dat de behandeling aanslaat!”

Op vrijwel alle poli’s van het Dijklander Ziekenhuis is de mogelijkheid tot videoconsulten met patiënten beschikbaar. Vraag de poli-assistente naar de mogelijkheden.