Vraag & antwoord

Op deze pagina vindt u de meest gestelde vragen, verdeeld over enkele categorieën. 

Algemeen

Hoe kan ik post naar een patiënt in het ziekenhuis sturen?

U kunt uw post naar het volgende postadres sturen:

Locatie Hoorn:
De heer/mevrouw
p/a Dijklander Ziekenhuis
kamer/afdeling/ locatie Hoorn 
Postbus 600
1620 AR Hoorn

Locatie Purmerend: 
De heer/mevrouw 
p/a Dijklander Ziekenhuis 
kamer/afdeling/locatie Purmerend 
Postbus 250
1440 AG Purmerend

Stuurt u liever een e-card aan een patiënt? Dat kan ook!

Hoe kan ik zien wanneer ik een afspraak heb?

Via Mijn Dijklander kunt u zien wanneer en waar u de afspraak in het ziekenhuis heeft. Ter herinnering ontvangt u 48 uur van tevoren een SMS-bericht (dit bericht bevat vanwege privacy-wetgeving alleen de datum van de afspraak). U kunt ook bellen via het nummer van de polikliniek waar u een afspraak heeft.

Wanneer heb ik geen verwijsbrief nodig?

  • Als u onder controle blijft, ook al is dat bijvoorbeeld maar één keer in de twee jaar.
  • Als uw specialist tijdens een controle van een bestaande klacht een nieuwe klacht constateert. Uw specialist verwijst u dan zelf door, in plaats van bijvoorbeeld uw huisarts.
  • Bij spoedgevallen.

Als u zich zonder verwijsbrief op de polikliniek meldt, en er is geen sprake van bovenstaande uitzonderingen, dan worden de kosten niet door de verzekeraar vergoed, en moet u de factuur zelf betalen. Meer informatie vindt u hier.

Staat uw vraag er niet tussen?

Neem dan contact op met Bureau Zorgervaring, bereikbaar via 0229 - 257 613 of stuur een e-mail.